Zawarcie przez spółkę zależną od Emitenta znaczącej umowy
Zarząd Polimex-Mostostal S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Czackiego 15/17, w nawiązaniu do raportu bieżącego
nr 83/2010 z dnia 7 października 2010 r. informuje, iż w dniu 2 marca 2011 r. spółka zależna od Emitenta, działająca pod firmą TORPOL Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, jako lider oraz partner konsorcjum, podpisała z PKP Polskie
Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Targowej 74, dwie umowy na wykonanie robót budowlanych w obszarach LCS Gdańsk: LOT A – stacje, LOT B – szlaki oraz LCS Gdynia: LOT A – stacje, LOT B – szlaki, w ramach projektu nr 7.1-1.2 „Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia – obszar LCS Gdańsk,
LCS Gdynia”, o łącznej wartości 850.618.277,16 zł netto, w tym największą z nich:
- jako Lider konsorcjum firm: TORPOL Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, FEROCO S.A. z siedzibą w Poznaniu oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z siedzibą w Zawierciu - na wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Gdańsk: LOT A – stacje, LOT B – szlaki, w ramach projektu nr 7.1-1.2 „Modernizacja linii kolejowej
E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia – obszar LCS Gdańsk, LCS Gdynia”.
Wynagrodzenie netto za wykonanie przedmiotu umowy ustalono na kwotę 479.129.342,49 zł, z tego szacunkowa wartość prac przypadających do wykonania przez TORPOL Sp. z o.o. wynosi netto 344.781.895,67 zł.
Okres realizacji przedmiotu umowy ustalono na 36 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.
Okres gwarancji za wady wynosi jeden rok; odpowiedzialność wszystkich partnerów konsorcjum za wykonanie przedmiotowej umowy jest solidarna.
Strony ustaliły ponadto, iż:
- maksymalna wysokość kar umownych za opóźnienie wykonania przedmiotu umowy wynosi 10% ceny kontraktowej brutto, ustalonej na kwotę 589.329.091,26 zł,
- Zamawiający nie może dochodzić odszkodowania za opóźnienie wykonania przedmiotu umowy przewyższającego powyższe kary umowne.
Umowa przewiduje również:
- zapłatę odszkodowania za opóźnienia pociągów, powstałe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, w wysokości kosztów poniesionych przez Zamawiającego,
- karę umowną za odwołanie lub zmianę terminu przydzielonego zamknięcia torowego w terminie krótszym niż 14 dni roboczych przed terminem przydzielonego zamknięcia, w wysokości 1.700,00 zł za każdy tor na szlaku lub na stacji podlegający zamknięciu.
Jako kryterium uznania umowy za znaczącą przyjęto wartość kapitałów własnych Emitenta.