Otrzymanie żądania do zapłaty z tytułu gwarancji
Zarząd POLIMEX-MOSTOSTAL S.A. z siedzibą w Warszawie („Spółka”), niniejszym informuje, że w dniu 12 czerwca 2013 roku został poinformowany przez Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. o fakcie otrzymania praz Bank żądania zapłaty 1.461.006,83 zł (jeden milion czterysta sześćdziesiąt jeden tysięcy sześć 83/100 złotych) od gminy Świecie („Beneficjent”) z gwarancji należytego wykonania w tym zobowiązań wynikających
w zakresie rękojmi za wady nr 5910000000056970 umowy nr 272/2/2011/E11171 z dnia 26 lipca 2011 roku na wykonanie przez Spółkę robót budowlanych i technologicznych wraz z projektowaniem dla zadania pod nazwą „Budowa Międzygminnego Kompleksu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych dla powiatów świeckiego
i chełmińskiego w Sulnówku” („Umowa”).
Przedmiotowa gwarancja została wystawiona na zlecenie Spółki na rzecz Beneficjenta.
Jednocześnie, Spółka przypomina, że odstąpiła od przedmiotowej Umowy, o czym informowała w raporcie bieżącym nr 4/2013 z dnia 21 stycznia 2013 roku, w konsekwencji Umowę należy traktować za niezawartą, żądanie zapłaty więc, zdaniem Spółki, jest pozbawione jakichkolwiek podstaw prawnych oraz faktycznych.
W związku z powyższym, Spółka wniosła również do Banku o niedokonywanie jakichkolwiek wypłat na rzecz Beneficjenta, podkreślając, że jakakolwiek wypłata na rzecz Beneficjenta stanowić będzie bezpodstawne wzbogacenie.