Torpol S.A. wraz z firmą Astaldi powołały do życia nową spółkę.

- Umowa spółki zawarta pomiędzy TORPOL SA, a Astaldi dotyczy wspólnego wykonania prac w zakresie drążenia tunelu przy pomocy tarczy TBM.

Powołana do życia spółka będzie podwykonawcą konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor w zakresie wspomnianych prac i została powołana jedynie w tym celu - poinformował Robert Kosmal, Członek Rady Nadzorczej Torpol S.A.

- Zawarcie umowy podlegało obowiązkowemu zgłoszeniu do zatwierdzenia przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta,  ponieważ  zgodnie z obowiązującymi przepisami, zobowiązane są do takiego zgłoszenia podmioty, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld EUR na świecie lub 50 mln EUR w Polsce.  Po przeprowadzeniu postępowania, Prezes Urzędu uznała, że koncentracja nie doprowadzi do istotnego ograniczenia konkurencji na  rynku budownictwa infrastruktury i inżynierii lądowej oraz wodnej - dodał Robert Kosmal.

Konsorcjum firm, którego liderem jest Torpol - spółka zależna  w 100% od Polimex-Mostostal – zawarło kontrakt na Modernizację stacji kolejowej Łódź Fabryczna w dniu 18 sierpnia 2011 r.

Zamawiającym są: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie, Miasto Łódź oraz Polskie Koleje Państwowe S.A. z siedzibą w Warszawie. 

Kontrakt podpisało konsorcjum  firm w składzie:

  TORPOL  Sp. z o.o. – Lider,
Astaldi S.p.A. z siedzibą w Rzymie,
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z siedzibą w Zawierciu,
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z siedzibą w Mińsku.
Wartość kontraktu wynosi 1.430.316.627,41 zł netto (jeden miliard, czterysta trzydzieści milionów, trzysta szesnaście tysięcy, sześćset dwadzieścia siedem zł i 41/100). Udział Torpolu stanowi  40%.  

Zakres kontraktu obejmuje modernizację linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, LOT B2 – odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna, budowę części podziemnej dworca Łódź Fabryczna, przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych,  przebudowę układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna - budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod ul. Węglową. 

  

***

  

Polimex-Mostostal jest jednym z sygnatariuszy „Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie” - inicjatywy podjętej w sierpniu 2010 r. przez siedmiu największych generalnych wykonawców działających w Polsce: Bilfinger Berger, Budimex, Hochtief, Mostostal Warszawa, Polimex-Mostostal, Skanska i Warbud. Celem  Porozumienia jest realizacja  działań na rzecz podniesienia bezpieczeństwa pracy na placach budów i ograniczenia liczby wypadków  przy pracy. W marcu 2011 r. sygnatariusze Porozumienia podpisali „Standardy minimalnych wymagań” określające zasady współpracy z podwykonawcami, dotyczące warunków pracy na budowach oraz szkoleń pracowników budowlanych.  Inicjatywę wspiera Państwowa Inspekcja Pracy. Porozumienie jest otwarte dla innych przedstawicieli branży budowlanej w Polsce. Jesteśmy przekonani, że podjęte wspólnie działania  doprowadzą  do znaczącej i trwałej  poprawy bezpieczeństwa pracy na polskich budowach.

 

 

Polimex-Mostostal jest liderem polskiego rynku budowlano-inżynieryjnego. Firma oferuje unikalne połączenie usług i produkcji dla branży energetycznej, naftowej, chemicznej, gazowej i ochrony środowiska, budownictwa przemysłowego, drogowego i kolejowego oraz ogólnego. Spółka jest też niekwestionowanym liderem w zakresie wielkoprzemysłowej produkcji wyrobów i konstrukcji stalowych oraz usług nowoczesnych zabezpieczeń antykorozyjnych (cynkowania ogniowego), a także komplementarnego serwisu urządzeń przemysłowych w branży naftowej i energetycznej. Polimex-Mostostal jest notowany na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.