Polimex-Mostostal S.A. wybuduje za 1.1 mld zł. odcinek autostrady A1.

W dniu dzisiejszym tj. 09.03.2009 r. Polimex-Mostostal podpisał umowę z GDDKiA na realizację budowy odcinka autostrady A-1 od węzła "Sośnica" do węzła "Maciejów",

w ramach zadania: „Budowa węzła "Sośnica" na skrzyżowaniu autostrad A-1 i A-4 wraz z odcinkiem autostrady A-1 "Sośnica-Maciejów" (z węzłem) od km 510+530 do km 518+734,34.”

Kontrakt realizuje Konsorcjum firm :

1. Lider: Polimex – Mostostal S.A.

2. Partner : Doprastav - Bratysława, Słowacja,

3. Partner: Eurovia Polska S.A. - Wrocław,

4. Partner: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych S.A. - Kędzierzyn –Koźle.

Wartość kontraktu:

netto: 899 574 217,22 zł – (osiemset dziewięćdziesiąt dziewięć milionów, pięćset siedemdziesiąt cztery tysiące, dwieście siedemnaście i 22/100 złotych),

brutto: 1 097 480 545,01 zł – (jeden miliard, dziewięćdziesiąt siedem milionów, czterysta osiemdziesiąt tysięcy, pięćset czterdzieści piec i 01/100 złotych).

Udział Polimexu wynosi 43,69%.

Kontrakt zostanie zrealizowany w ciagu 21 miesięcy od daty rozpoczęcia robót (do czasu realizacji nie wlicza sie okresów miedzy 15 grudnia a 15 marca).

W zakres kontraktu wchodzi wykonanie:

  • 2 jezdniowej autostrady o dł. 6,57km z 3 pasami ruchu w każdą stronę na całej długości odcinka,
  • dróg dojazdowych,
  • 2 estakad w tym:
    • estakady o długości 1663 m. nad torami kolejowymi PKP, ul. Chorzowska, rz. Bytomska (oddzielne estakady dla każdego kierunku ruchu),
    • estakady o długości 521 m. nad rz. Kłodnica i ul. Kujawska (oddzielne estakady dla każdego kierunku ruchu),
  • 8 wiaduktów w tym kolejowych o konstrukcji stalowej,
  • 3 przejść dla zwierząt,
  • 6 przepustów pod autostrada,
  • murów oporowych,
  • kanalizacji deszczowej,
  • urządzeń ochrony środowiska w tym: ekranów dźwiękochłonnych, zieleni izolacyjnej, separatorów, zbiorników ekologicznych,
  • oświetlenia węzłów autostradowych,
  • urządzeń bezpieczeństwa ruchu: barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, ogrodzenia, oznakowania, sterowania ruchem,
  • kanalizacji teletechnicznej dla systemów łączności autostradowej,
  • przyłączy energetycznych, teletechnicznych i wodociągowych,
  • przebudowy istniejących dróg kolidujących z autostrada.

Kontrakt obejmuje tak e realizacje obiektów wchodzących w skład Obwodu Utrzymania Autostrady m.in.:

  • budynku administracyjno – socjalnego,
  • budynku policji,
  • portierni
  • budynku magazynowo – warsztatowego,
  • oczyszczalni ścieków,
  • stanowiska ważenia pojazdów,
  • wiat na pojazdy cie arowe, solarki, ładowarkę, in,
  • magazynu środków odśnieżnych.

- Od kilku lat Polimex-Mostostal konsekwentnie zwiększa liczbę realizowanych kontraktów drogowych i kolejowych w swoim portfelu. W tym okresie oddaliśmy do użytku m.in.: Drogowa Trasę Średnicową w Katowicach wraz z rondem im. Gen. Ziętka oraz drogę ekspresowa S1 na odcinku obwodnicy Skoczowa i obwodnice Rybnika. Obecnie - poza podpisanym dzisiaj kontraktem - realizujemy m.in. odcinek autostrady A4 Wielicka – Szarów, obwodnice Gostynina, Trasę Nowohucka w Krakowie. Uczestniczymy równie# w rozbudowie infrastruktury kolejowej. Konsorcjum Torpolu spółki z Grupy, w 100% zależnej od PXM - realizuje znaczące kontrakty na przebudowę linii kolejowych Wrocław - Legnica i Warszawa - Gdynia. W 2008 r. sprzeda# w segmencie drogowo  kolejowym wyniosła blisko 700 mln zł, a rok bieżący będzie jeszcze lepszy - informuje Konrad Jaskóła, Prezes Zarządu.

- W projektach infrastrukturalnych widzimy sposób na przeciwdziałanie kryzysowi poprzez absorpcje dyspozycyjnych środków UE oraz spo#ytkowanie zgromadzonego w kraju potencjału wykonawczego. Niestabilna sytuacja gospodarcza Europy i Polski winna zostać wykorzystana dla jak najpilniejszego zbudowania niezbędnej, nowoczesnej infrastruktury naszego kraju. Przewidujemy, że pojawia sie nowe kontrakty w sektorze drogowym z zakresu budowy autostrad i dróg szybkiego ruchu (również w systemie projektuj i buduj). Polimex-Mostostal rozwija działalnośćjako generalny wykonawca w sektorze projektów infrastrukturalnych (drogowych i kolejowych) od kilku lat – dodaje Konrad Jaskóła.