Nowy kontrakt o wartości ponad 1,43 mld zł netto, na modernizację stacji kolejowej Łódź Fabryczna, zawarł Torpol - spółka z grupy Polimex-Mostostal

W dniu 18 sierpnia 2011 r., konsorcjum firm, którego liderem jest Torpol - spółka zależna  w 100% od Polimex-Mostostal – zawarło kontrakt na Modernizację stacji kolejowej Łódź Fabryczna.

Zamawiającym są: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie, Miasto Łódź oraz Polskie Koleje Państwowe S.A. z siedzibą w Warszawie.

Kontrakt podpisało konsorcjum  firm w składzie:

  • TORPOL  Sp. z o.o. – Lider,
  • Astaldi S.p.A. z siedzibą w Rzymie,
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z siedzibą w Zawierciu,
  • Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z siedzibą w Mińsku.

Zakres kontraktu obejmuje modernizację linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, LOT B2 – odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna, budowę części podziemnej dworca Łódź Fabryczna, przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych,  przebudowę układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna - budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod ul. Węglową.

Wartość kontraktu wynosi 1.430.316.627,41 zł netto (jeden miliard, czterysta trzydzieści milionów, trzysta szesnaście tysięcy, sześćset dwadzieścia siedem zł i 41/100).

Udział Torpolu stanowi  40%.

Okres realizacji: 42 miesiące od rozpoczęcia prac.

- Wyróżnia się w działalności Grupy Polimex-Mostostal budownictwo drogowe i kolejowe. Niniejszy kontrakt jest naszym kolejnym, znaczącym kontraktem zawartym w tym sektorze – informuje Konrad Jaskóla Prezes Zarządu Polimex-Mostostal S.A.

- Oczekujemy, że w nadchodzących miesiącach będą pojawiały się dalsze przetargi na budowę i modernizację w Polsce autostrad, dróg szybkiego ruchu i obwodnic miast,   jak również  kontrakty w segmencie budownictwa kolejowego. Polimex-Mostostal będzie uczestniczyć w realizacji tych inwestycji uzupełnia Prezes Jaskóła

- Rozpoczęliśmy działalność w sektorze budownictwa kolejowego w Norwegii. Torpol – spółka z Grupy - podpisała tu pierwszy kontrakt na prace o wartości 40 mln zł. Startujemy na tym rynku w przetargach na zlecenia o wielokrotnie większych wartościach. Jesteśmy przygotowani do skutecznego rywalizowania o zlecenia na tamtym rynku, gdzie w najbliższych latach, kosztem wielu miliardów euro, będzie modernizowana infrastruktura kolejowa Otrzymaliśmy także zapytanie ofertowe z Rumunii na realizację kontraktu na modernizację linii kolejowej,  finansowaną przez Unię Europejską – dodaje  Prezes.

- Wraz o kontraktami na podpisanie których czekamy, wartość naszego portfela zamówień sięga aktualnie bardzo wysokiej wartości ca. 12 mld zł – konkluduje Jaskóła.