Grupa Kapitałowa Polimex Mostostal zrealizuje projekt budowy drogi krajowej do elektrowni jądrowej

lubiatowo

17 kwietnia 2025 r. w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury przedstawiciele konsorcjum polskich firm: Polimex Infrastruktura sp. z o.o. (lider), Polimex Mostostal S.A., Mosty Łódź S.A. (partner), oraz zamawiającego – oddziału gdańskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – oficjalnie podpisali umowę na zaprojektowanie i wykonanie zadania pn.:
„Budowa drogi krajowej na odcinku Lubiatowo – droga ekspresowa S6. Zadanie 1: Lubiatowo – droga wojewódzka nr 213”.

To kolejny strategiczny projekt realizowany przez Grupę Kapitałową Polimex Mostostal, mający istotne znaczenie dla bezpieczeństwa energetycznego kraju.

Nowo budowana droga połączy planowaną elektrownię jądrową z drogą ekspresową S6. W nowym przebiegu powstanie jednojezdniowa droga krajowa o przekroju 1x2 i klasie technicznej GP, wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym m.in. trzema obiektami inżynierskimi.

Inwestycja będzie realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj” na odcinku o długości ok. 11,2 km – od planowanej elektrowni jądrowej w rejonie miejscowości Biebrowo i Słajszewo do drogi wojewódzkiej nr 213.

Oznacza to, że wykonawca w pierwszej kolejności zrealizuje prace projektowe, uzyska decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a następnie przystąpi do robót budowlanych.

Zakończenie inwestycji (uzyskanie Świadectwa Przejęcia) planowane jest na 2028 rok.
Wartość kontraktu wynosi ponad 177 mln zł brutto.

Budowa drogi krajowej prowadzącej do elektrowni jądrowej to również istotna inwestycja z perspektywy lokalnych mieszkańców. Nowa trasa zwiększy przepustowość układu komunikacyjnego regionu, odciąży sieć dróg lokalnych i skróci czas przejazdu między Trójmiastem a nadmorskimi miejscowościami w gminie Choczewo.

Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżnych, a także odegra kluczową rolę w sezonie turystycznym, stanowiąc alternatywną trasę dojazdu nad Bałtyk.

Nowa droga przyczyni się również do poprawy bezpieczeństwa wszystkich użytkowników oraz ograniczy negatywny wpływ transportu na otoczenie – m.in. poprzez zmniejszenie poziomu hałasu, drgań i emisji zanieczyszczeń. Nawierzchnia będzie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku 11,5 tony na oś.

mapka