Konsorcjum z udziałem Torpolu - spółki zależnej w 100% od Polimex-Mostostal S.A. - złożyło najkorzystniejszą ofertę na modernizację linii kolejowej Warszawa - Gdynia za ponad 250 mln. EUR.
Oferta Konsorcjum firm w składzie:
„PKP Energetyka” Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (Lider),
TORPOL sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (Spółka w 100% zależna od Polimex-Mostostal)
Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie,
FEROCO S.A. z siedzibą w Poznaniu,
Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach,
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku,
w przetargu na modernizację linii kolejowej E-65 Warszawa – Gdynia ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E-65, odcinek Warszawa – Gdynia, Etap II”, na odcinku od km 287,700 (na szlaku Szymankowo - Lisewo) do km 315,700 (na szlaku Pszczółki – Pruszcz Gdański), została uznana za najkorzystniejszą.
Przetarg został ogłoszony i przeprowadzony przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie.
Cena netto oferty złożonej przez konsorcjum wynosi 250.222.903,40 euro (słownie: dwieście pięćdziesiąt milionów dwieście dwadzieścia dwa tysiące dziewięćset trzy euro 40/100), tj. brutto 305.271.942,15 euro (słownie: trzysta pięć milionów dwieście siedemdziesiąt jeden tysięcy dziewięćset czterdzieści dwa euro 15/100).
Szacunkowe wynagrodzenie netto przypadające na TORPOL wynosi 30.644.302,04 euro (słownie: trzydzieści milionów sześćset czterdzieści cztery tysiące trzysta dwa euro 04/100), tj. brutto 37.386.048,49 euro (słownie: trzydzieści siedem milionów trzysta osiemdziesiąt sześć tysięcy czterdzieści osiem euro 49/100).
Podpisanie umowy nastąpi po przeprowadzeniu obowiązkowej kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i spełnieniu warunków zgodnie z ustawą: Prawo zamówień publicznych.
Działalność w branży kolejowej i drogowej Polimex-Mostostal uruchomił w 2005 roku. Jest to obszar, który oceniamy jako bardzo perspektywiczny. Jest to kolejny znaczący kontrakt zawarty w ostatnim okresie w sektorze infrastruktury kolejowej. We wrześniu br. podpisaliśmy umowę na przebudowę linii kolejowej E-30 na odcinku Wrocław – Legnica o wartości netto 26.978.813 EUR., natomiast w październiku br. konsorcjum, którego liderem jest spółka Torpol z Grupy Polimex-Mostostal, podpisało kontrakt na kwotę blisko 145 mln. EUR na projekt w ramach II etapu modernizacji linii kolejowej E-65 Warszawa – Gdynia. Na Torpol przypadło 37%. Spółka Torpol z Grupy Kapitałowej PXM -w 100% zależna od Polimex-Mostostal S.A.-
oferuje kompleksową realizację obiektów komunikacyjnych, w tym przede wszystkim: szlaków i stacji kolejowych, torów tramwajowych wraz z siecią trakcyjną, dróg kołowych, ciągów komunikacyjnych wraz z oświetleniem oraz infrastrukturą towarzyszącą – informuje Konrad Jaskóła Prezes Zarządu Polimex-Mostostal.